Cambodja overstroomd... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne Waaijer & Robin Groenewegen - WaarBenJij.nu Cambodja overstroomd... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne Waaijer & Robin Groenewegen - WaarBenJij.nu

Cambodja overstroomd...

Door: annerobinincambodja

Blijf op de hoogte en volg Anne Waaijer

12 Oktober 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo lieve lezers!

Ons leven in Cambodja is al extreem, wij dachten dat het niet erger kon, tot dat wij vanmorgen met de slaap nog in onze ogen naar de wc liepen..
We laten jullie nog even in spanning, want vertellen eerst nog even over onze leuke dag van gister!

Na onzettend veel vrije dagen begonnen we maandag weer met lesgeven.
Vorige week ging het niet zo goed, vanwege de feestdagen, de kinderen hadden er niet zo'n zin in, maar daarentegen ging het gister weer super! We hebben allerlei leuke en leerzame spelletjes met ze gedaan!
Ze waren ontzettend enthousiast, dat was goed voor ons, want net op dat moment kwam de directeur bij ons in de klas kijken hoe het met ons lesgeven gaat. We zouden namelijk vandaag een tussentijdse evaluatie hebben, dus we denken dat we geslaagd zijn haha!

Na schooltijd hadden we afgesproken om met Lisa, Annette, Pinh, Meesa en Nai naar een echte Kmer rollerskatebaan te gaan. Dat was ontzettend leuk om mee te maken, want nu hadden we echt het gevoel dat we hier woonden, omdat je niet meer als toerist behandeld werd. Er waren een aantal goede jongens op de baan, die hele gave trucs konden, nu dachten Anne en ik, laten wij dat ook eens uitproberen... Het zag er makkelijker uit dan dat het was, Anne is 1x vol hard gevallen en ik 2x met als resultaat dat wij nu zere en blauwe stuitjes hebben, heerlijk!
We zijn van plan om dit vaker te gaan doen, maar dan misschien met een kussen op onze kont :)!

Na het rollerskaten zijn we even snel gaan douchen, omdat we helemaal bezweet waren. Daarna hadden we afgesproken met een aantal om te gaan eten, dit was erg lekker en gezellig tot dat we naar huis wilde en het met bakken regen uit de lucht kwam zetten... Na lang gewacht te hebben, in de hoop dat het zou stoppen, zijn we toch maar door de regen naar huis gefietst. Toen zagen we de rivier al steeds hoger worden en de straten stonden al een beetje onder water... eenmaal thuis aangekomen waren we weer twee verzopen schattige katjes!
Het heeft de hele nacht zo door geregend, waar wij regelmatig van wakker zijn geworden. Ook hoorden we de hele tijd een hond janken, waar wij super geirriteerd van raakten (want dit hoor je elke nacht, omdat ze aan het vechten zijn ofzo, maar dus niet zolang als vannacht), maar de volgend ochtend snapten we wel waarom die hond de hele nacht heeft zitten janken.... ALLES IS OVERSTROOMD!!!

Wij kwamen in grote shock naar buiten: 'OOH MIJN GOD, OOH MIJN GOD!'
Het water stond overal in en rondom het huis tot aan je knieën! Wij hebben ontzettend geluk dat we boven slapen, want de anderen waren al de hele nacht wakker, omdat hun kamer was overstroomd en ze al hun spullen moesten redden... Uiteindelijk hebben wij ze de hele ochtend geholpen met spullen versjouwen, omdat ze nu tijdelijk ergens anders gaan slapen. Het stonk, er zaten overal beesten en van alles dreef in het water...
Wat ook in het water dreef, waren alle flessen drank van onze alcoholist in het huis... deze waren letterlijk het hek uitgedreven... Misschien is dit een teken voor haar? Haha!

Wij voegen hieronder foto's toe, zodat jullie een beeld kunnen krijgen van hoe het hier nu uitziet!

Verder hebben wij vandaag geen school, omdat we de school simpel weg niet kunnen bereiken, dus de evaluatie moet ook nog even wachten.
In plaats van lesgeven hebben wij dus even boodschappen gedaan, voor het geval dat straks het hele stadje overstroomd, zodat wij voorlopig nog even wat te eten hebben.
In het centrum valt het water nog mee, maar als de rivier gaat overstromen, waar het water al bijna tot aan de rand staat en wat dus gaat gebeuren als het nog 1x regent, dan komt hier een soort tsunami door het stadje... En zijn we de sjaak, zoals hier vorig jaar is gebeurd!

Wij houden jullie op de hoogte en duim met ons mee voor niet nog meer regen!

Maak je trouwens geen zorgen, met ons gaat het verder gewoon nog helemaal goed en we zien de lol er wel van in, want we hebben nu een eigen zwembad in de tuin, haha!

We schrijven snel weer!

Veel liefs Anne & Robin!

• 12 Oktober 2010 - 05:30

Marieke:

OOh MIJN GOD! Doen jullie voorzichtig? Zwemdiploma's hebben jullie binnen toch? ;) Mooi dat het verder zo goed gaat daar! Ik duim dat er niet nog meer regen komt! KUS!

• 12 Oktober 2010 - 06:04

Fenna:

hahaha oooh wat erg! Hier staan de meren en rivieren ook veel hoger dan normaal! Gelukkig zit ik hoog op een berg, maar een aantal huizen in het dorp waren ook onder gestroomd!
    Dat is blijkbaar niet normaal hier....
    So far the SUNshine coast!

• 12 Oktober 2010 - 06:38

Lot:

Hooiii Anne en Robin!
    Ach, een zwemparadijs, stond dat ook in de brochure?
    Keep my fingers crossed dat jullie t droog houden!

T is echt zo leuk om alle foto's te zien!
    Ben jaloers!
    (Ik heb deze week 3 tentamens! :( )

Nou heel veel plezier en doe de kinders groetjes uit Holland!

Liefs Lot

• 12 Oktober 2010 - 06:39

Hanneke:

Hoi Anne en Robin,

Wat een avonturen beleven jullie .... Het is leuk om jullie op deze manier te volgen. Het is niet te hopen dat jullie nog meer wateroverlast krijgen.

Groetjes van Ronald, Hanneke, Kirsten en Bart

• 12 Oktober 2010 - 07:32

Roxanne:

Holyy!!! niet normaal! gelukkig heb je je zwemdiploma!! ;) ik zeg veel stertktee!! gelukkig is bij mij het water bevroren ;)
    Dikke kus!

• 12 Oktober 2010 - 08:00

Door:

jeetje meiden, volgende keer als er staat 'regenseizoen' dan ook serieus nemen! Het is in ieder geval niet saai jullie verblijf. Toch hoop ik dat het niet erger wordt en dat jullie echt wegspoelen. Zorg inderdaad maar dat je genoeg eten en ook vooral water hebt. Je weet nooit hoe lang je misschien op het dak moet zitten.... Veel sterkte meiden, we hangen aan de site hoe het verder gaat... ik duim voor jullie. Zet je laptop alvast op het dak, dan kunnen we in ieder geval contact houden (als de stroom niet uitvalt...) Sterkte lieverds, dikke kus, Door

• 12 Oktober 2010 - 08:01

wel leuke foto's! kus

• 12 Oktober 2010 - 08:10

Door:

en dames, denk eraan; kikker, vliegtuig, potlood! dan komt het wel goed... xx

• 12 Oktober 2010 - 17:07

Jacqueline:

Jeetje, vreselijk! Wat een geluk dat jullie boven lagen! Loop maar geen ziekte op in dat vieze water! Heel veel sterkte met deze nattigheid. Kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal! Groetjes en liefs!

• 12 Oktober 2010 - 18:12

Ellen Singleton:

Anne! Wat een verhalen! Super leip dat je wakker wordt en de rest van de dag in het water rondloopt! Mooi dat jullie erom lachen, lekker van genieten haha! Vond de foto's ook heel leuk om te zien! Veel plezier en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    Kusjes uit Wassenaar!

• 12 Oktober 2010 - 18:48

Anouk:

Ojeetje!! En ik maar gerust op jou facebook krabbelen dat alles goed ging, nou niet dus! Maaar gelukkig zien jullie de grap ervan in! Ik zal voor jullie duimen dat het water weer snel zakt, liefs uit voorschoten

• 14 Oktober 2010 - 02:38

Chrissie!!!:

Hey meiden,
    wat een toestanden allemaal!!! Zal soms niet mee vallen, maar volgens mij compenseren jullie het goed hahahah.
    Jullie verhalen zijn super leuk om te lezen, vooral omdat het bij ons heel anders is.
    Heel veel plezier!!!
    Dikke kusss uit Texas

• 14 Oktober 2010 - 10:51

Trees:

Nou daar kan ook geen regenponcho tegen op! Wat een avonturen zeg. En Door.... Wat een beproeving voor jou!!!1