Verkenning van Siem Reap! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne Waaijer & Robin Groenewegen - WaarBenJij.nu Verkenning van Siem Reap! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne Waaijer & Robin Groenewegen - WaarBenJij.nu

Verkenning van Siem Reap!

Door: annerobinincambodja

Blijf op de hoogte en volg Anne Waaijer

16 September 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Daar zijn we weer!
Deze eerste dagen maken we het meeste mee, omdat alles natuurlijk nieuw is!
We hebben in ieder geval goed geslapen vanacht onder onze klamboes, we waren kapot van het reizen, dus dat scheelt, want de rest slaapt hier allemaal met slaappillen vanwege de hitte en herrie. Voordat we gingen slapen moesten we wel nog even een angst overwinnen bij het tandenpoetsen, omdat er MEGAAAAAA grote spin op de muur zat (nu denken jullie jaja zal wel, maar zo'n grote hadden wij nog nooit gezien)!
Die hebben we lekker laten zitten, maar robin heeft wel een springspin gevangen, na 50 keer ofzo!

Ons dagje vandaag zag er als volgt uit: We hebben vandaag voor het eerst onder de KOUDE ja KOUDE douche gestaan, viel toch tegen maarja dat overleven we wel! Daarna zijn we lekker gaan ontbijten en dat was echt lekker, want we hadden een tosti met kaas en tomaat.
Toen kregen we ongeveer de hele ochtend uitleg over van alles en nog wat. Daarna zijn we gaan lunchen, echt Cambodjaans eten (dat NU AL onze strot uit komt..) Maargoed we hebben het opgegeten en jullie mogen vooral trots op Robin zijn, want die heeft helemaal zonder te zeuren haar kommetje opgegeten! Maar onze fietstocht was niet zo geweldig, robin heeft steeds ruzie met haar slot, anne kan niet door plassen fietsen en gelukkig hebben we wel goede remmen maar niet heus!
's Middags zijn we met de tuctuc's en 5 andere nieuwe meisjes door Siem Reap gereden om alles te verkennen.
Dat was erg handig!
We zijn naar verschillende markten en winkels geweest, je gaat daar dood van de lucht.. Er ligt overal vis en vlees, kijk bij de foto's hoe leip het is!
Ook zijn we naar een super chille supermarkt geweest waarin ze 'gewoon' eten verkopen, we hebben onze slag geslagen ookal werden we raar aangekeken door de andere, wij hebben nu lekker nutella, pindakaas, jam en m&m's!
Anne kan je trouwens niet alleen loslaten in deze stad, want zij vergeet haar boodschappen, ze loopt de verkeerde straat in terwijl de rest naar rechts gaat, en ze heeft steeds geen idee waar we zijn. Gelukkig is ons levende navigatiesysteem robin erbij;)!
Nu zitten we thuis uit te rusten van de lange en vooooooral warme dag!
Het weerbericht op deze site klopt trouwens niet, want het was juist een prima dag en we hebben steeds 's avonds alleen maar een beetje regen.
Zometeen gaan we WEER cambodjaans eten met traditionele dans erbij, het beloofd dus een leuke avond te worden!
En morgen gaat de wekker heel vroeg, want dan gaan wij naar de tempels van Angkor! We zijn erg benieuwd en jullie horen daar dus snel meer over!

Liefs Anne & Robin!

• 16 September 2010 - 11:12

Fenna:

hahahaahaah anne en haar richtings gevoel!
    Hilarisch, na een jaar Den Haag wist je weg daar nog steeds niet! :D Ik wens robin veel sterkte ermee ;)
    Ben erg benieuwd wat dat Cambodjaans eten inhoud, sprinkhanen ofzo?
    Ik ging vandaag body boarden met onwijs hoge golven, ben nu al prof! woehoe!
    Veel plezier morgen, wordt volgens mij heel mooi!
    Liefs! XX

• 16 September 2010 - 11:38

Door:

Nou nou, dat wordt nog wat de komende 2 maanden met jullie! Geeft niks van Anne, Robin is het wel gewend dat er iemand altijd de verkeerde kant op gaat of de weg niet meer weet....
    Ja, wat is Cambodjaans eten???? We wachten vol spanning op de volgende verhalen... succes meiden. Love you, kus Door

• 16 September 2010 - 12:03

Thomas:

die spin zal wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot zijn geweest ;)!!!!

loveyou missyouuuu

xxxx

• 16 September 2010 - 12:57

Heleen:

Ik heb de foto's bekeken! Heel raar dat er op die markt varkenskoppen enzo hangen, zal wel apart zijn geweest!! wat hebben jullie indd gegegeten? echt weeriets voor jullie om nutella enzo te kopen haha! suucces morgen! xxxx

• 16 September 2010 - 13:36

Ailsa:

die foto's! krijg alleen daarvan al een beetje een indruk van de cultuurshock die jullie daar moeten hebben!;) Heel erg vet! Wat hbben jullie dan gegeten?! vlees gok ik, aan de foto's te zien?:P Mocht 't allemaal te erg worden, kun je altijd nog twee maanden m&m's eten;) voedingssuplementje drbij en 't komt helemaal goed:D Heel veel plezier, nogmaals;)

love!

• 16 September 2010 - 13:36

Jacqueline:

Wat ontzettend leuk om jullie ervaringen te lezen! Zo blijven we goed op de hoogte. Heel eng die spin! En Robin, ik heb een nieuwe webcam gekocht en geïnstalleerd dus volgens mij kan je me de volgende keer goed zien! Nou meiden, heel veel succes weer en tot de volgende keer! XX

• 17 September 2010 - 11:48

Annick:

Lieve Rob en An!!

Fijn om te lezen dat jullie helemaal veilig aan zijn gekomen.. Heb net even jullie berichten gelezen. Wat een super ervaring!! T zal idd wel even wennen zijn met dat eten en die enge spinnen haha!

We houden contact!! Heeel veeel plezier dames!

Liefs Annick

• 17 September 2010 - 15:46

Peter Omtzigt:

Hai girls,
    Ik ben een zwager van oma Kootje, getrouwd geweest met Willy, zus van oma.
    Via tante Annemarie van Anne ben ik geattendeerd op jullie reis omdat zij weet dat ik ook een reislustig type ben.
    Met veel interesse ga ik dan ook jullie verslagen lezen.
    Veel succes,
    Oom Peter

• 17 September 2010 - 15:46

Peter Omtzigt:

Hai girls,
    Ik ben een zwager van oma Kootje, getrouwd geweest met Willy, zus van oma.
    Met veel interesse ga ik dan ook jullie verslagen lezen.
    Veel succes,
    Oom Peter

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Anne Waaijer

Hallo Allemaal! Wij zijn Robin & Anne. Op 14 september vertrekken wij voor 2 maanden naar Cambodja om daar Engelse les te gaan geven aan jonge kinderen. Omdat wij op de Pabo voor de Minor Internationalisering hebben gekozen, hebben wij deze kans gekregen. Omdat Robin niet zo van het bijhouden van een weblog houdt, en Anne juist wel, hebben we besloten om er sámen eentje bij te houden!;) Op deze weblog kun je alles lezen over wat we doen een meemaken in Cambodja, wat nogal veel zal zijn, want het wordt vast een hele ervaring voor ons! X! Anne & Robin

Actief sinds 11 Aug. 2010