Chres Village School & Orphanage - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Anne Waaijer & Robin Groenewegen - WaarBenJij.nu Chres Village School & Orphanage - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Anne Waaijer & Robin Groenewegen - WaarBenJij.nu

Chres Village School & Orphanage

Door: annerobinincambodja

Blijf op de hoogte en volg Anne Waaijer

01 September 2010 | Nederland, Voorschoten

Hallo allemaal,

Wij hebben gisteren te horen gekregen op welk project in Cambodja we nu officieel geplaatst zijn.
En het is geworden (tromgeroffel tatata):
THE CHRES VILLAGE SCHOOL & ORPHANAGE.
Waar het op neer komt, is dat wij iedere dag 12 km moeten reizen naar een weeshuis/school, waar 50 kinderen wonen, maar waar iedere dag ook 450 kinderen naartoe komen om gratis Engelse les te krijgen, om voor zichzelf zo een beter bestaan op te kunnen bouwen. Wij zullen daar (samen met 2 andere vrijwilligers die daar nu al zijn) de Engelse lessen gaan verzorgen.
De vraag was om vooral veel eigen intiatief te tonen, en gelukkig hebben wij al veel lesmaterialen thuis liggen die we kunnen gebruiken!
Op deze site kunnen jullie meer over de school en het weeshuis bekijken:

We verblijven in het vrijwilligershuis Thida's House in Siem Reap. Vorig jaar waren daar natuurlijk ook al wat mensen, en een meisje heeft toen een filmpje gemaakt van het huis. Misschien ook wel leuk om even te bekijken wat ons te wachten staat:

Doordat we nu weten op welk project we stage gaan lopen, hebben we er alleen nog maar meer zin in gekregen!

• 01 September 2010 - 17:29

Aad :

Hallo Robin en Anne,

zojuist de beelden bekeken van jullie resort. Alleen het zwembad hebben we gemist, de rest lijkt allemaal aanwezig! Waar kunnen we boeken, haha, ziet er goed uit. Mooi om naar uit te kijken!

• 01 September 2010 - 19:47

Anneloor:

Haai ladies!

Oehh spannend, nog maar eventjes en dan zijn ook jullie op reis!
    Ik ga zo jullie links maar eens bekijken, heel veel plezier in ieder geval en tot snel! ;)

Kuss!

• 03 September 2010 - 20:29

Door:

Ziet er goed uit, dames.
    Het wordt vast leuk voor jullie, voor mij nog even wennen...
    dikke kussen, mis jullie nu al! xx

• 04 September 2010 - 08:16

Marieke:

Lieve meiden! Jullie gaan goed werk doen daar!! Toppie!!! Het is bijna zo verrrr, maar voor jullie gaan gaan we er nog even een mooi avondje van maken in Incasa!! Dikke Kus Marieke

• 04 September 2010 - 13:17

Jeroen:

Jeetje wat fantastisch.
    Heb het zelf ook zes weken mogen ervaren! het is echt een beste, leukste wat je ongeveer kan doen. succes!

• 05 September 2010 - 12:37

Fenn:

niceee heb het filmpje bekeken, weet ik alvast waar je ongeveer terecht gaat komen! :)

nog 9 dagen! Waaaah!

• 09 September 2010 - 11:24

Patricia:

Dag Anne en Robin, het avontuur gaat bijna beginnen, spannend! Wil jullie dan ook een hele goede reis wensen en heel veel succes aldaar. Beleef iedere dag intens, die 2 maanden zijn zo voorbij, je ziet het aan Fenna, die is al 2 maanden van huis!
    Have fun, benieuwd natuurlijk naar jullie belevenissen, leuk om nog een weblog te lezen.

Groetjes, Patricia

• 09 September 2010 - 11:37

Patricia:

p.s.
    Geen vakantie in Noosa na afloop??

• 14 September 2010 - 20:22

Door:

Hoop dat jullie een goede vlucht hebben. Hoor wel hoe het daar is.
    Mis jullie nu al!
    veel liefs, Door

• 15 September 2010 - 07:03

Hanneke:

Lieve Anne, Beste Robin,

Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad. Het avontuur gaat nu echt beginnen. Heel veel plezier!
    Groetjes van Ronald, Hanneke, Kirsten en Bart

Verslag uit: Nederland, Voorschoten

Anne Waaijer

Hallo Allemaal! Wij zijn Robin & Anne. Op 14 september vertrekken wij voor 2 maanden naar Cambodja om daar Engelse les te gaan geven aan jonge kinderen. Omdat wij op de Pabo voor de Minor Internationalisering hebben gekozen, hebben wij deze kans gekregen. Omdat Robin niet zo van het bijhouden van een weblog houdt, en Anne juist wel, hebben we besloten om er sámen eentje bij te houden!;) Op deze weblog kun je alles lezen over wat we doen een meemaken in Cambodja, wat nogal veel zal zijn, want het wordt vast een hele ervaring voor ons! X! Anne & Robin

Actief sinds 11 Aug. 2010